i-team
hvad siger kunderne om…
i-mop
“
DSB – Stationsservice
Forestil dig et sted, der dagligt har besøg af rigtigt mange mennesker. Mennesker der ofte har travlt med at nå et tog eller en bus.
Deres tanker vil naturligt kredse mere om at nå toget hjem fra arbejde eller bussen ud til svigerforældrene end de vil tænke på at tørre fødderne af på måtten ved indgangsdøren, at tørre den spildte kaffetår op eller at rengøre efter de spildte dråber fra den smeltede sodavands-is.
Det lyder ikke helt nemt at holde sådanne et område rent. Og det er netop derfor i-mop bruges af DSB til at holde en stor del af landets stationsbygninger rene, sikre og præsentable.
Jørn Høite er inspektør og holdleder ved DSB stationsservice. Det er hans hold, der har ansvaret for rengøringen på en stor del af landets togstationer. Første gang han blev præsenteret for en i-mop var han mildest talt ikke solgt på forhånd.
Derfor var Jørn Høite ikke i tvivl om, at i-mop ville være en gevinst for ham og hans personale, hvis hans ledelse var med på at foretage en investering i i-mop Lite og i-mop XL til personalet.
i-mop er en fast følgesvend
I dag oplever Jørn Høite at hans personale er så tilfredse med i-mop, at de altid har den med sig. Han oplever at personalet oftest tager i-moppen ud af bilen, når en rengøringsopgave skal løses på en landets mange stationsbygninger.
Hurtigere, billigere og bedre rengøring
En i-mop har med sit innovative design en større rengøringsevne end konkurrerende modeller. Dermed har man mulighed for at gøre flere kvadratmeter rent hurtigt end med andre maskiner. En beregning Jørn Høite bekræfter, men faktisk er den hurtige rengøring ikke afgørende for ham.
Naturligvis er det godt, at hans personale kan nå en del rengøring i løbet af deres arbejdsdag, men det vigtigste for ham er kvaliteten af den udførte rengøring.
Flere i-mop er bestilt
For Jørn Høite er der ingen tvivl om at i-mop er kommet for at blive, når der skal gøres rent på de mange stationsbygninger han har ansvaret for.
Der var naturligvis lidt indkøringsproblemer, da personalet skulle vænne sig til nye maskiner, og han har også konkrete forbedringsforslag om en kraftigere klemme på vandtanken, men alt i alt fortryder han på ingen måde, at han den dag gik med i-mop sælgeren ind på toilettet for at nærstudere maskinenes effektivitet.